11. i 12. listopada

6 KORAKA MENTALNOG TRENINGA ZA TOUGH MUDDER

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
E-mail

Nakon raznih fitness programa pripreme za stjecanje forme, vrijeme je došlo i za obraćanje pažnje na mentalnu pripremu za Tough Mudder!

Neki iskusni sudionici Tough Muddera koji su završili već nekoliko utrka složit će se da je u Tough Mudderu „glava“ gotovo jednako važna kao i fizička sprema….ako ne i važnija u pojedinim etapama 🙂

Vjerujemo da ste svi upoznati s važnošću mentalne pripreme u sportu; no,  kako vam Mentalni Trening može pomoći za Tough Mudder?

Saznaj svoj ZAŠTO!

Ako se natječeš u timu ili ako si solo natjecatelj, nastoj dokučiti zašto si se prijavio na Tough Mudder? Što ti predstavlja završavanje Tough Muddera? Zašto ti je važno kroz cilj proći uzdignutih ruku i s osmijehom na licu? Odgovori na neka od ovih pitanja pomoći će ti u teškim trenucima, kojih će biti, sigurni smo. Možda i mnogo. No, ono što je također sigurno, jest da je pametnije dobiti odgovore na njih nekoliko tjedana prije, nego „5 do 12“ kad  izazov krene… 🙂  Naime, ako imamo jasno definiran ZAŠTO nešto radimo, a to mogu biti razne stvari, kao na primjer: „Volim pomicati granice. Izazov je nešto što me pali. Želim si dokazati da ja to mogu. Idem vidjeti koliko sam čvrst/a. Želim potaknuti svoje kolege s posla da nešto ludo napravimo zajedno….“, tada se mnogo lakše možemo nositi s bilo kojim KAKO? Posebice ako nam je taj ZAŠTO dovoljno velik, ili ako jednostavno ocrtava naše vrijednosti – ono što mi sami vjerujemo da jesmo; borci, timski igrači, pomicatelji granica, dobri prijatelji itd…. Za kraj – ZAPIŠI svoj ZAŠTO! Time daješ mnogo veću važnost onome što radiš.

MEDITIRAJ - usmjeri pažnju na svoje disanje

Možda ti zvuči čudno zašto bi meditacija pomogla u Tough Mudder-u. Ne brini, ne želimo te uspavati, niti možemo. Sam format izazova je takav da će biti i previše dobre, pozitivne energija koja će prštati zabavom. No, jednostavno usmjeravanje na svoje disanje dati će ti mir u oluji. Smiri svoje disanje i dobiti ćeš onu potrebnu prednost da se možeš usmjeriti na ono što je ispred tebe. Kako to napraviti pogledaj u videu (hyperlink ili video ispod), potrebno je malo vježbe ali ova tehnika ti može pomoći u raznim životnim situacijama.

VIZUALIZIRAJ svoj izazov!

Nisi nikad bio na Tough Mudderu? Vjerojatno isto kao ni 95 % ljudi oko tebe. Misliš da su svi bolji i pripremljeniji od tebe? Teško. Sumnjaš da ćeš moći napraviti nešto što do sada nikad nisi imao priliku čak niti probati? Nije važno, prije svega pomiri se s time da za sve stvari postoji prvi put, makar neke od njih, kao Tough Mudder dolaze tek sada u tvoj život 🙂 Da, izazovi s preprekama su nova stvar kod nas, no postoji način kako se pripremiti za njih bez da imaš prijašnjeg iskustva – PROĐI IZAZOV U GLAVI! Na kraju, svaka aktivnost ili pokret koliko god bio jednostavan ili složen, potrebno nam je da ga prvo možemo zamisliti, a tek onda izvesti. Upoznaj se s preprekama, prouči kako ih ljudi prolaze, koji su bolji načini, pregledaj YouTube videe sve dok ne dobiješ osjećaj kao da si već prošao cijelu stazu. Zatvori svoje oči, smiri svoje disanje, postepeno upali svoja osjetila, uključi zvuk, osjeti svoje tijelo, primijeti kakav ti je osjećaj dok u svojoj opremi stojiš na startu, o čemu razmišljaš, upali mirise, uključi cijelu „sliku“ – sve ono što možeš vidjeti, čuti, osjetiti, namirisati. Sve to pokušaj zamisliti iz svojih vlastitih očiju, kao da si već tamo, a onda kreni s izazovom. Ono što je fora jest da možeš zamisliti koji god scenarij želiš. Natjecanje po kiši – nema problema. Vjetar – nema problema. Padanje u blato – spreman si za to. Što više detalja imaš, više prevariš svoj mozak i time stvaraš mentalnu sliku prolaska svih prepreka. U svoju vizualizaciju obavezno ubaci i emocije koje želiš imati za vrijeme Tough Muddera. Na primjer, pokušaj se staviti u stanje gdje si uzbuđen, fokusiran, sretan, oko tebe su tvoji kolege/prijatelji i zajedno pomičete svoje granice. Probaj, nije teško malo kad uđeš u shemu, a vjeruj nam dobro će ti doći za pripremu.

STAVI SE U ZONU

Lakše reći nego postići, slažemo se. No, sam/a znaš što ti koristi, a što ti ne koristi za dobru pripremu. Pa onda sam znaš koliko ti je bitno spavanje, hrana, dobro raspoloženje, pozitivna ekipa oko tebe. Zona je ono stanje u kojem se osjećaš najbolji za ono što te iščekuje, stanje u kojem si  usmjeren na ono što želiš, samouvjeren, spreman dati svoj maksimum, u kojem uživaš u aktivnosti kojom se baviš. Prisjeti se kad si zadnji puta bio u zoni; što si radio, kako si se pripremio, što ti se motalo po glavi, kako si proveo zadnje sate prije ulaska u aktivnost. Također, da bi ušao u zonu važno je postići mentalni mir. Neki to postižu disanjem, neki slušanjem muzike koja im najviše odgovara, neki zezancijom s ekipom. Obrati pažnju i na rutine koje imaš prije aktivnosti. Mnogi se puno bolje osjećaju ako, na primjer, zagrijavanje odrade na isti način kao što to rade i prije treninga, to im daje sigurnost i osjećaj da su se već približili cilju. U narednim tjednima do Tough Muddera, kroz treninge isprobaj što obilježava tvoju zonu, tada ćeš sigurno to moći ponoviti i prije samog izazova 🙂

POZITIVNI SAMOGOVOR - odredi svoje okidače koji te guraju kad je teško

Svi imamo nešto što si govorimo kad je teško. Imaš i ti, samo se trebaš sjetiti. Što je to što si govoriš kad je teško? Možda nisi nikad bio u nekim situacijama koje te čekaju na Tough Mudderu ali koje riječi koristiš onda kad ne želiš odustati, a jako ti se odustaje? 🙂 Neki koriste kratke „mantre“ tipa: „Mogu ja to. Idem do kraja pa kud puklo da puklo. Borac sam, nikad ne odustajem.“ Zapamti, ono što si govoriš, na kraju se tako i osjećaš. Ako kreneš sa: „Bit će teško. Neću ja to moći. Ajme meni.“ , na kraju će zaista i biti mnogo teže. Ali zapamti, nisi sam! Smisao Tough Muddera je zajedništvo, pomaganje, guranja drugih (nekad i doslovno). Guraj sebe, ali guraj, potiči, pomaži i drugima, vratit će ti se s kamatama kad ti upadneš u rupu. Psihički ili doslovno 🙂

SLOŽI PLAN - nađi se sa svojom ekipom

Tough Mudder je izazov gdje se mnogo pažnje stavlja na komunikaciju, zajedništvo, iskustvo pomicanja granica, zajedničko pomaganje i zabavu. Zašto ne naći se s ekipom s kojom krećeš u izazov te popričati o strategiji prolaska prepreka. Čuti njihove ideje, riješiti nepoznanice, vidjeti gdje ste jači ili slabiji,  sakupiti informacije i još jednom se podružiti prije same trke – gdje ćeš bolji izgovor za piće i rad na povezanosti ekipe! 🙂 

Prođi ovih 6 koraka i sigurni smo da si spreman za izazov! Vidimo se tamo 🙂

en_US
hr en_US